Hieno huivi sulla!

Mulle tuli tänään niin hyvä mieli, kun olin hypännyt bussiin, ja siellä joku mulle tuntematon nainen kehui mun kaulahuivia hienoksi. Ihan yhtäkkiä ja tuosta noin vain.

Vähän aikaa oli sellainen olo, että mitä ihmettä!

Enpä osannut siinä kuin kiittää hämilläni, ja mennä omalle paikalleni.

Musta on ihanaa kun ihmiset kehuu; sitä täytyisi vaan tehdä paljon enemmän! Toisen ihmisen kehuminen ei ole itseltä pois; pikemminkin päinvastoin! Siitä tulee hyvä mieli niin kehujalle kuin kehun vastaanottajallekin. 


Suomalaiset on vielä aika huonoja tässä kehumisasiassa. Ei jotenkin kehdata sanoa kehuja tuntemattomalle. Eikä usein niitä kehuja osata ottaa vastaan, vaan aletaan vähättelemään; "Tää nyt on tällanen tosi vanha " tai "No enhän mä nyt oikeestaan tehnyt mitään enkä oikeestaan osaakkaan".
Jostain syystä nolostutaan niistä kehuista.
Itsekin olen tätä joutunut opettelemaan, etten nolostele vaan kiitän kehujaa, ja saatan jopa sanoa, että itsekin tykkään!

Milloin sä olet viimeksi antanut kehuja? Entä saanut? Miltä se tuntui? :)


Kehukaa ihmiset! Kehukaa niitä lapsia, kumppania, naapurin rouvaa ja lähikaupan myyjää! ♥️

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Riitänkö tällaisena?

Ristiriitatilanteissa toimiminen - omien tekojen pohtiminen

Ulkopuolisten aiheuttamat paineet